ikot-ikot semut berapi

budak buncitt punyer belog

My photo
kuala terengganu, bandar seri begawan brunei, Brunei
bella mierra . nineteen . tinggi . comell . mata sepet . ramping . makan banyak . pelik . suka nangis . manja . sewel . gilerr . senget .

Tuesday, December 6, 2011

air mata dari hati :)

awak , selama kita kenal saya tak penah terniat pon na lukakan aty awak apatah agy na saket kan aty awak . kadang kadang mungkin saya ta sedar saya da ta sengaja lukakan aty awak . tapi percaya lah saya ta penah terniat na wart awak cam tu . awak sendiri tau kan betapa sayang nya saya kurt awak sampaikan saya ta sanggup kehilangan awak . tapy awak selalu cakap saya ni PEREMPUAN TAK GUNA , TAK SEDAR DIRI ,   TAK PANDAI JAGA ATY AWAK , TIPU AWAK , ADA LAKI LAEN .

saya mengaku memang saya pompuan ta guna sebab ta dapt bagy apa yang awak na . saya ta dapat tunaikan segala kemahuan awak . orunx laen couple best jur kuar mam sama sama , lepax , shopping , dating , tengok wayang . tapy kita ? saya ta penah ajak awak wart semua tu . saya tau awak kadang kadang mesti jeles bila tengok couple laen bahagia sedangkan awak langsung ta bahagia nan saya kan ? saya lax asyik abiskan duet awak jur . saya betol betol ta guna kan ? saya mintax maaf sebab ta mampu bagy apa yang awak inginkan . saya budax miskin . saya tade pape yang na dibanggakan . saya cuma ada kaseh sayang jur tuk bagy kurt awak . kalo awak sanggup time awak amik la simpan lelok . tapy kalo awak geli jijik na time tape saya paham . awak bole pulangkan balex kurt saya . tade la saya ase terhina sangat .

saya memang ta sedar diri sebab saya jur yang beria ria pertahankan hubungan kita setiap kaly awak mintax putus . saya tebalkan muka masih agy na bersama awak sedangkan awak da naex muak dengan saya kan ? beria ria saya merayu kurt awak tanak putuskan hubungan kita padahal awak da cukup bosan dengan saya . kenapa ? sebab saya ta sedar diri yang awak memang da tanak kurt saya . saya pertahankan hubungan kita sebab saya betol betol ikhlas sayangkan awak . selama kita couple tiap kaly kita gado saya ta penah pon mintax putus apatah agy sebut perkataan tu kurt awak . awak tau ta kenapa saya tanak putuskan hubungan kita ? sebab saya ta yakin ada orunx yang bole sayang awak macam mana saya sayang awak . saya tanak putuskan hubungan kita sesuka aty sebab bukan senang bagy saya na dapatkan awak dulu dan bukan senang saya na bersama awak dari dulu sampai ke tahap ni sekarang . bila saya da yakin ada orunx yang bole jaga awak macam saya jaga , bole sayang awak macam saya sayang awak baru saya lepaskan awak kalo tu yang awak na slama nih .

saya mengaku saya ta pandai jaga aty awak , selalu wart awak mara , saket aty dengan sikap saya . kadang kadang saya terpikir kenapa allah bagy awak kurt saya . rupa nya allah na saya belajar bersabar . setiap kaly awak mara saya , panggil saya bukan bukan , hina saya , saya redha . saya pasrah sebab saya sabar demi cinta saya kurt awak . saya rela telan pahit tu semua , rela mngalah demi tanak tengok awak masam muka nan saya . saya mengaku salah saya sebab saya tanak kita gado lama lama . saya sanggup ketepikan segala benda hanya semata sebab awak . saya sanggup putuskan pertunangan saya demi tuk awak . saya rela terima caci keji dari family saya sebab awak . saya sanggup tentang family saya sebab cinta n sayang saya kurt awak . saya lukakan aty banyak pihak termasuk saya sendiri hanya semata na jaga aty awak . tapi awak masih agy cakap yg saya ta penah jaga aty awak . tape lah , mungkin awak ta sedar .. saya paham .

awak , saya mintax maaf sebab ada sesetengah benda saya tipu awak . saya ta bermaksud camtu tapi saya wart demi kebaikan kita . saya ta penah tipu awak cuma saya sembunyikan apa yang patot jur . kadang kadang terlampau jujur pon myakitkan aty . saya bukan na tipu awak tau ta jujur dengan awak . saya cuma na tengok sjauh mana penerimaan awak kurt saya ta kira la sama ada saya jujur tau tipu . awak pon kadang kadang ada sembunyikan sesuatu dari saya semata mata tanak saya saket aty kan ? tape saya ta kesah janji cinta dan kaseh sayang awak kurt saya jujur dan ta tipu . saya tau awak ta penah percayakan saya . kadang kadang penah saya jelaskan kurt awak tapy awak seket ponta amik peduli . ta kesah langsung . sebab awak ta penah percaya kan saya . saya jelaskan ke tak jelaskan ke sama jur bagy awak . awak tetap ta percayakan saya . saya ta kesah . saya terangkan jugax walaupon banyak kali ulang benda sama sebab saya tanak awak pikir saya asyik tipu awak . walaupon kadang kadang saya ase ta berbaloi ... sebab awak dari mula kita kenal sampai sekarang seket pon ta penah na percaya ka saya apatah agy na cube . langsung tak . sedangkan saya percayakan awak lebih dari segalanya . tape lah , saya redha ..

awak selalu cakap saya ada laki laen .. sampai kadang kadang saya terpikir awak sengaja na saya tinggalkan awak tau awak na saya mengaku yg saya memang ada laki laen . macam tu ke ? saya ta penah ada laki laen , ta pena terniat pon na carik laki laen . ada awak sorunx pon da cukup tuk saya sampai saya pon ta terjaga nan awak . bukan senang saya na bagy kan aty saya ni kurt orunx laen lebih lebih agy bila aty saya semua nya kurt awak . terpulang la pada awak . saya te penah memaksa tuk awak percaya ..

saya couple nan awak bukan tuk hari ni jur tapy tuk selama nya .. kawen nan awak , ada anak nan awak . ada family nan awak . hidup maty nan awak . saya percayakan cinta saya kurt awak biar la pe orunx na kata . saya ta kesah sebab saya time awak baex buruk sape diri awak . saya ta kesah sal latar belakang family awak camne , latar belakang awak camne . saya ta kesah kalo awak jalan kaki sekali pon sebab saya betol betol yakin awak jodoh saya . saya ta kesah n langsung ta mnyesal sanggup putuskan pertunangan saya demi awak . saya tau allah sentiasa bagy yang terbaex tuk hamba dia . da banyak saya terluka . saya cuma mintax satu jur . bahagia kan lah selagy hayat saya masih ada . tu jur . saya ta mintax banyak pon . saya cuma na abiskan sisa masa saya dengan awak . saya tau masa saya makin hampir tapi seket pon saya ta penah myesal kenal awak . saya ta penah bosan nan awak . saya ta kesah penat penat kije carik duet walaupon kadang kadang saya teramat saket sebab saya na kumpul duet banyak banyak na kawen nan awak , sebab saya bahagia sangat nan awak . kalo bole saya na hidup lama nan awak tanpa wart awak saket aty tau mara agy . tapi saya ta mampu . saya tau ada orunx laen yang bole jaga awak lebih baex dari saya jaga awak . bole sayang awak , cinta kan awak . bagy pe yang awak na sebab saya ta mampu semua tu . saya da cube jady yang terbaex . kalo dai bole jady yang terbaex lebih bagus dari saya , tape la . awak time la dia . mungkin dia jodoh yang awak carik bukan saya . dan mungkin dia pelengkap hidup awak . tape saya redah . saya ikhlas kalo tu mampu membahagiakan awak .

Wednesday, November 23, 2011

marry me ?

mr.moncet ... will u MARRY me ? 



awak ,
bile kita nak kawen ?
saya nak sangat buat cam kat bawah tu tuk awak ...
bangun pagi solat subuh sama sama .

awak jadi iman saya jadi makmun
.saya bangun buat sarapan sebelum awak pi kije.
iron kan baju kije pejabat awak
betolkan tali leher awak
salam awak sayang awak cium awak sebelum awak pi kije
sapu sampah kemas uma tunggu awak balik
masak tuk awak
sambut awak balik kije
makan dengan awak
urutkan awak time awak penat
buatkan air tuk awak
dengar masalah tempat kije awak
layan citer awak
kongsi perkara dengan awak
tido dengan awak
lahirkan anak comel tuk awak

jaga awak sebaek mungkin
best nye kalo dapat kawen besok dengan awak :)



*saya sayang awak rapat rapat saya cintakan awak ketat ketat mr.moncett

Wednesday, October 19, 2011

AWAK :')

awak ,
dari mula kita kenal sampai sekarang saya nak mintak maaf tas smua salah saya pada awak . buat awak isau bila saya demam . buat awak mara bile saya tak makan ubat . buat awak geram bila saya kuar ta bagitau awak . buat awak benci bila saya asyik tnya sal MATI . buat awak menyampah bila saya asyik tanya soalan yang sama . buat awak bosan bila saya selalu ajak mesej  gayut tepon jumpa kuar dating . saya sengaja buat semua tuh sebab nak awak tahu yang saya sayang sangat dekat awak . saya mengaku saya memang ramai kawan laki . dan saya berjaya buat awak jeles . tu tanda nya awak sayang saya jugakk . tapi sepanjang saya kenal awak , saya ta pnah ada orang laen selaen awak . cinta dan sayang saya hanya pada awak ta kira lah banyak atau sikit . saya tahu awak terluka bila setiap kali saya bersama awak , henset saya bunyi sebab ada orang mesej ada orang call .  saya mintak maaf . saya tak tahu nak cakap camne . memang saya ramai kawan tp tu tak bermakna saya ada hubungan dengan diorg . saya hanya ada awak je .hati saya hanya tuk awak je . tak pernah ada orang laen . saya tak kan paksa awak dan ta penah pksa awak. saya tak penah lupa setiap janji awak pada saya . awak janji yang awa tak kan luka kan hati saya . ta kan buat saya menangis . akan jaga saya . akan lindungi saya . saya tahu awak ikhlas dengan saya . dan saya hargai sangat . saya tak tahu nape saya bole sayang sangat dekat awak .. awak nak tahu tak ? saya takot sangat satu ari nanti saya lupa awak ... saya tanak lupe awak . kalo bole setiap masa saya nak ingat awak je . tapi tuhan tu maha adil .
saya tahu banyak benda yang terjadi antara kita . saya tahu saya banyak bagi awak masalah . saya banyak buat awak pikirkan saya . tapi sumpah saya tak penah ada niat nak buat awak camtuh . saya tanak jadi camnih . saya dah cuba bahagiakan awak selagi saya bernafas nih ... tapi saya tak tahu sama ada awak bahagia ke tak dengan saya ? saya ta kesah saya rela kalo saya terluka janji saya tengok awak senyum . apa yang paling penting bagi saya cme kebahagiaan awak je . saya ta kesah pasal diri saya sebab apa yang paling utama cuma awak je . saya rela hilang segalanya dalam hidup saya . saya rela hilangg nyawa saya demi awak .. saya cume tanak hilangg awak dari hidup saya walaupon hanya sesaat . saya sayangkan awak . ikhlas sayangkn awak . saya tak tahu nak jawab camne knape saya sayangkan awak sebab saya tade jawapan tu kat mulut . semua jawapan saya dalam hati . saya terharu sangat bila awak cakap yang awak sayangkan saya sepenuh hati awak . banyak kenangan kita berdua sampaikan dah tade tempat saya nak simpan dalam hati saya sebab dalam hati saya dah penuh dengan cinta dan sayang saya dekat awak . kalo bole tiap masa saya nak bersama awak . tanak berenggang walau sekejap pon . saya nak awak tahu betapa sayangnyer saya dekat awak . kadang kadang saya menangis sebab saya terlampau pkirkan awak . saya isau hati awak pada saya camne? pe awak buat bile saya dah tade ? awak masih sayang saya lagi tak ? masih ingat saya lagi tak bile saya tade nanti ? masa tu baru saya sedar yang saya tak bole hilang awak walau pon sekejap . awak bagaika nadi saya setiap kali jantung saya berdenyut . awak bagaikan nyawa saya setiap kali saya bernafas . setiap hari saya sayangkn awak .. tersangat sayangkan awak walaupon saya tahu saya tak mungkin bersama awak :(
selagi saya bernafas saya janji yang saya akan jadi yang terbaek tuk awak . saya janji yang saya akan bahagiakan awak dengan apa cara sekali pon . tapi bila saya dah tade nanti saya nak awak janji yang awak akan bahagia jugak dengan sape sape pon walaupon bukan dengan saya . saya tanak tengok awak menangis sebab saya . saya terluka sangat bile air mata awak keluar tuk saya . walaupon saya dah tade nanti tu tak bermaksud saya lupa awak . saya akan tengok awak , jaga awak , cintakan awak , rindukan awak , sayangkan awak , mimpikan awak dari jauh .. saya nak awak tahu yang cinta saya pada awak saya bawak sampai saya mati . setiap satu kenangan kita saya tak kan lupakan .. saya akan simpan lelok dalam hati saya . saya bersyukur sangat sebab dapat kenal awak , rindukan awak , sayangkan awak dan cintakan awak walaupon sekejap tapi tu sangat bermakna bagi saya . saya bersyukur sebab tuhan bagi saya peluang tuk cintakan awak sampai akhir hayat saya sampai hembusan nafas saya yang terakhir . tuhan sayang saya sebab tu dia hadiahkan awak tuk saya di saat saat akhir sisa hidup saya . saya tak meyesal sebab saya bertuah dapat rase cinta dan sayang awak pada saya .
awak , bila saya dah tade nanti awak jaga diri baek baek ek ? jangan ponteng kelas . jangan bangun lambat . jangan cuci mata sangat . dan bila masa tiba tuk awa bercinta , awak berilah cinta dan hati awak yang pernah saya miliki dulu tuk orang yang betol betol cintakn awak sama cam saya cintakan awak . saya tanak air mata awak jatuh lagi tuk orang yang awak sayang . kalo bole biar lah saya orang yang terakhir buat awak menangis . setiap titis air mata awak yang jatuh tu saya akan ingat sampai mati . saya nak awa tahu yang saya sayangkan awak lebih dari segala nya . saya cintakan awak lebih dari nyawa saya sendri . jangan pernah lupakan kenangan kita . jangan pernah lupakan cinta saya pada awak . saya akan doakan awak bahagia dengan orang yang awak sayang walaupon orang tu bukan saya . saya akan terus cintakan awak dan cinta tu tak kan pudar walaupon saya dah tade nanti . awa kenangan yang paing indah pernah saya ada . hadiah yang paling bermakna dalam hidup saya di sepanjang perjalanan saya . andai jodoh kita hanya disini saya redha dan saya terima sebab tuhan dah bagi saya peluang tuk menyintai awak da menyayangi awak walaupon masa nya hanya sekejap . terima kaseh tuk segalanya . tuk segala yang pernah awa buat tuk saya . andai takdir awak hilang saya , saya nak awak carik lah yang lebih baek dari saya yang mampu jaga awak dan mampu menyayangi awak seperti yang awak nak .
terima kaseh tuk rindu awak , sayang awak , cinta awak pada saya . terima kaseh sebab sudi hadir dalam hidup saya . ajar saya erti cinta . awak anugerah terhebat pernah saya ada . saya sayangkan awak lebih dari awak tahu . saya cintakan awak lebih dari nyawa saya lebih dari segalanya ..
*saya sayang awak .. SUMPAH :')

KAWAN dan SAHABAT .

Betul orang cakap yg we need something that we have to show our feel.aku skrang dh xprcaya kt sape2 dh.dulu aku ada kawan tapi semua maen tikam belakang.larat ke ari2 aku nak layan orang macam tu?sekali buat xpe r aku boleh tahan agi…tapi dh maen 2 3 kali buat benda sama plak,jwapan aku goodbye r.aku dah jumpa macam2 jenis orang dah.panjang pendek hitan putih gemuk kurus semua aku dah jumpa dah.biasa r adat berkawan tapi bak kata orang kawan tu kawan jugak tapi biar pandai jaga diri.entah r…hidup aku penuh dengan kenangan.dari kecik sampai besar aku hidup dengan kenangan dan memori je.
Bagi aku hidup ni satu kepuasan..bagi orang lain aku tak tahu r diorang pikir pe…tapi tu cuma kenyataan perasaan dari aku.hidup aku simple je..makan tidur tapi sesimple aku,aku penuh dengan kawan xkira lah kawan tu jahat taw baik.semua aku anggap kawan.hidup ni kalau kita xada kawan susah tau..dengan kawan kita boleh berkongsi suka duka kita.boleh menangis n ketawa sama2..tapi bukan senang nak cari kawan yang betul2 setia dengan kita.berkawan tu tak salah tapi apa yang salah ialah cara kita berkawan tu.sesetengah orang mungkin berkawan atas dasar rupa atau harta dan ada jugak sesetengah orang berkawan atas dasar nak ambik kesempatan..sebab tu lah sekarang kalau nak berkawan atas dasar keikhlasan hati betul2 susah nak cari.semua main mix n match je..mana yang rasa boleh buat kawan terus terima tak pernah nak pikir baik buruk kawan tu nanti.
Sejak dari tu aku sering bertukar kawan..tak kira lah laki ke perempuan ke..bagi aku tak ada salah nye kan kalau kita berkawan ramai..dari situ sedikit sebanyak aku dah mula kenal dengan perangai manusia yang di panggil KAWAN ni.aku dah pernah serik dalam persahabatan..perit pedih sakit sedih semua ada.Cuma aku tak mampu nak luahkan...tu pun gara2 insan yang bernama kawan.
Apa yang paling penting bagi aku adalah hidup aku dengan kawan..sebab tu lah aku sanggup buat apa saje untuk kawan.melepaskan seseorang yang kita sayang untuk insan yang bernama kawan walaupun hati cukup derita menanggung seksa adalah salah satu pengorbanan yang paling besar pernah aku buat…
Mungkin ada sesetengah orang anggap benda ni biasa je tapi bagi aku inilah perkara paling bodoh pernah aku buat.aku lebih rela hilang kekasih daripada hilang seorang kawan.pelik kan?emm…itulah aku.bagi sesiapa yang tak pernah mengenali aku mungkin akan pikir yang aku ni seorang yang sombong tapi sebenarnya aku hanya lah insan biasa je..
Dari mana silapnya kita berkawan adalah dari diri kita sendiri bukan dari orang lain.benda ni tak susah pun..kadang2 kita yang terlampau banyak pikir bukan2.cuba kalau kita piker yang semua orang di dunia ni adalah kawan kita,apa kita akan rasa?tentu lah hepi kan ada kawan ramai..dah tu?apa lagi yang kita perlukan??kenapa ada juga yang sanggup tikam kawan sendiri,sanggup menfitnah kawan dengan cerita yang langsung tak masuk akal??salah siapa bila semua benda ni terjadi??
Mencari seorang kawan yang betul2 setia ibarat mencari sebijik berlian di dalam serpihan kaca..berjaya atau tak tu semua terletak pada keupayaan seseorang untuk mencarinya.begitu juga kalau hal yang berkaitan dengan cinta.cinta yang suci hanya hadir apabila kita menemui seseorang yang dapat menambat hati kita,dapat mengajar kita,dapat mencintai kita SEPENUH HATI.
Mencuba untuk melupakan seseorang yang kita sayang adalah satu perkara yang paling menyakitkan tetapi mencintai seseorang tanpa pengetahuan nya adalah satu perkara yang paling menyedihkan..sakit dan pedih nya tidak terkira.lukanya begitu mendalam..walaupun diubati namun luka itu tetap ada..hidup tanpa teman ibarat lampu tanpa suis..walaupun lilin ada namun lampu tetap penting..tanpa lampu kita hidup dalam kegelapan..tanpa cahaya yang terang..lilin Cuma hadir ketika lampu tidak memancarkan cahaya nya..namun cahaya lilin tidak seterang lampu..ianya malap dan mungkin akan padam bila2 masa..namun lampu,selagi adanya suis selagi itulah ianya akan terus bercahaya..
Cinta tak kenal paras rupa..tak kenal harta..tak kenal umur..tak kenal pangkat..namun cinta itu kejam.hadir hanya untuk membutakan mata kita..bukan untuk membahagiakan kita.membina impian untuk bersama seseorang yang amat kita cintai adalah perkara yang paling romantic namun bermimpi untuk bersama2 nya adalah perkara yang paling bodoh pernah kita lakukan.cinta tak hadir lau kita xcari..tp masalahnya kita nak cari kat aner cinta ni??bukan nye senang2 ada kat tepi jalan tau bawah pokok..walau macam mana sekalipun kita tetap kena cari jugak..tapi nak cari cinta sejati ni bukan senang tau..perlukan banyak kesabaran dan ketekunan hati..lau x,xkan jumpa.
Orang cakap cinta itu buta.betul ke??tapi bagi aku cinta tu sebenarnya xbuta..orang yang bercinta tu lah yang buta sebenarnya..buta dalam menilai erti cinta yang sebenarnya.dalam hati dan kehidupan seseorang,cinta ni xdapat dipaksa..sebab cinta datang dengan sendiri..hati dan perasaan orang ni kita xdapat beli dengan duit atau maruah kita..sebab maruah dan cinta tak ada nilai harganya nak di bandingkan dengan duit..
Kenapa manusia ni perlukan cinta?xboleh ke kalau hidup tanpa cinta je?betul ke cinta itu indah? 

Thursday, September 29, 2011

tinggal kenangan .



awak .. kalo awak sedang baca entri blog saya kali ni saya nak awak tahu apa yang saya tulis nih ikhlas dari hati saya . setiap kata kata yang saya rase dalam hati saya luahkan kat sini sikit pon tak bermakna nak lukakan hati awak . awak jangan salah paham . saya tulis luahkan ni cume nak awak tahu isi hati saya . saya tulis jugak bukan bertujuan nak meraih simpati dari awak . saya tulis hanya sekadar apa yang saya rase apa yang saya lalui . 

awak ..saya tak pernah terniat nak buat awak terguris hati dengan sikap saya kata kata dan kelakuan saya . saya cube sedaya upaya saya tuk bahagiakan awak . jadi yang terbaek tuk awak . tapi saya cume manusia biasa . saya tak lari dari buat salah . mungkin selama kita kenal saya dah banyak sakitkan hati awak tanpa saya sedar . saya cume terkilan awak langsung tak bagi saya peluang tuk saya buktikan cinta saya at awak . saya cube letak kan awak dalam hati saya . saya cube tuk terima awak seadanya . sama macam awak terima kelemahan keburukkan kekurangan saya . tapi awak makin hari makin lukakan perasaan hati saya . awak guris hati saya dengan tingkah laku awak . sampaikan ada masa saya terasa mahu mengalah . saya cube sabar dengan cara awak . mungkin awak terlebih sayangkan saya sebab tuh awak buat cam tuh . saya tak kesah . saya sabar sebab perasaan sayang saya pada awak . saya ceritakan segala apa yang saya rase sebab nak awak rasa jugak tapi awak bukan camtuh . awak tak pernah percayakan saya . setiap kata yang keluar dari mulut saya atau segala perbuatan yang saya lakukan awak sikit pon tak pernah percaya . bagi awak sama saja . saya cube jujur sedaya upaya saya demi awak . tapi awak tak nampak . awak cume nampak kesilapan saya . awak cari kesalahan saya . apa lagi yang saya harus lakukan ? saya biarkan awak kongkong hidup saya . biarkan diri saya ikot cara hidup awak . tinggalkan semua yang saya ada hanya sebab tuk bahagia kan hati awak sedangkan hati saya masa tu terluka sangat . saya ta kesah semua tuh sebab saya pikir awak mungkin mampu bahagiakan saya . saya tahu awak buat macam tuh sebab terlampau sayangkan saya . tapi awak penah terpikir tak kadang kadang cara awak melukakan hati saya ? saya mengaku mungkin ada setengah benda yang saya tak jujur dengan awak . sembunyi kan dari awak tapi tu tak bermaksud saya tak sayangkan awak . tak bermaksud saya nak permainkan hati awak . tak bermaksud saya nak perbodohkan perasaan awak . 


saya cume nak awak tahu yang sayang saya pada awak bukan maen maen . mungkin saya tak dapat tunjukkan atau buktikan sayang dan cinta saya pada awak tapi percaya lah dengan hati saya . selama hubungan kita saya bahagia sangat sebab awak betol betol sayangkan saya . saya bersyukur dapat kenal dengan awak sebab awak banyak bukak mata hati saya tuk belajar terima hakikat tentang kehidupan . buat masa sekarang , saya tak mampu berkata apa apa . insyaallah jika jodoh kita ada satu hari nanti kita pasti akan bersatu tak kira di duniawi atau syurgawi . saya sayangkan awak sepenuh hati saya . andai kiranya saya pergi dulu saya mohon ampun setulus hati jiwa raga saya sepanjang perkenalan kita saya banyak buat salah dengan awak . banyak lukakan hati awak sedar atau tak sedar . saya doakan semoga awak bertemu jodoh dengan orang yang lebih baek dari saya . yang mampu bagi awak kebahagiaan yang saya tak mampu bagi . yang mampu buat awak tertawa tanpa perlu keluarkan air mata lagi . kebahagiaan awak kebahagiaan saya jugak . dan saya akan cube mulakan hidup baru walaupon tanpa awak disisi . 


Sunday, August 21, 2011

beza nya SAYANG saya DEKAT AWAK dengan SAYANG awak DEKAT SAYA :')

  • bila saya sayang awak , saya tunggu awak lama pon tape . saya tade pon merungut tapy bila awak tunggu saya lama awak da mula bising . cakap saya macam2 . aty saya kata tape . adat la yg mnunggu n ditunggu .
  • bila saya sayang awak , saya rela ta tido . sanggup bersekang mata layan awak bila awak tengah bosan . tapy bila saya bosan awak cakap awak penat la tade masa la na layan saya . aty saya diam . tape la awak mood ta oke .
  • bila awak lapar tade duet saya rela ta makan asal awak makan . saya sanggup beli makan kurt awak walaupn masa tu saya sendiri tade duet .
  • bila awak tade transport nak kuar beli makan saya rela basah kena ujan panas kena matahari sebab awak . aty cakap tape kesian awak tade transport . dary jaoh saya datang anta makan kurt awak .
  • bila kita gadoh , saya diam je sebab sayang kurt awak . tapy awak kalo bole na heboh satu dunia tentang salah saya . aty saya cakap tape awak tension biasa la tuh .
  • bila saya sayang awak , saya nak sangat bergayut lam phone cakap lama lama nan awak . saya call awak tapy awak bagy phone kurt member awak . kadangkadang awak maty an terus phone tuh . aty saya cakap tape . kawan awak kawan saya gax .
  • bila saya sayang awak saya bercerita bagai na rak tapy awak wart muka dunno je . macam tunggul . saya diam je . bila awak cerita kurt saya , saya bsungguh sungguh dengar nanty kalo ta dengar saya lax yg kena mara . aty cakap biar kan je kata sayang .
  • bila awak letih saya sanggup bagy awak rest . tanak awk terbeban asyik layan saya . tapy bila saya letih awka nak jugax saya layan awak . aty saya cakap sayang kan bukan selalu .
  • bila saya sayang awak , dengar awak saket macam orunx gila saya . tapy bila saya saket awak ta hirau pn . siap kuar nan member agy enjoy . aty saya kata tape . ta kan awak na bkepit nan saya 24 jam .
  • bila saya sayng awk , saya ta penah penting an diri saya sendiri .tapy awak ego tinggi . sikit pon ta penah pikir an saya . aty saya cakap sabar la awak memang macam tuh .
  • bila saya sayang awak , saya sayang nak tinggal an awak selama lama nya . walau pon awak tatau saya tengah berdepan nan maut . walau pon saya saket , awak cakap saya saket biasa biasa je . aty cakap na wart macam mana mungkin awak akan bahagia kalo say tade nanty .
  • bila saya sayang awak , saya ta sanggup tengok awak menderita . tapy awak ta penah hargai diri saya . aty saya cakap awak tau ta betapa saya sayang an awak ?
  • bila saya sayang awak , saya sanggup tinggal an awak wart selamanya tuk tengok awak bahagia . tapy awak tau ke apa pengorbanan saya ? aty saya cakap tape janji awk bahagia .
  • dan bila saya tinggal an awak wart selama nya nanty , awak datang ziarah kubur saya . awak kata awak mintax maaf sebab penah mngata kurt saya . awak mintax maaf sebab penah wart saya tunggu awak . awak mintax maaf sebab penah paksa saya layan awak time awak bosan . awak mintax maaf tuk segalanya . awak mintax maaf sebab ta hirau an saket saya .awak mintax maaf jugax sebab penting an diri dan ta penah tengok penderitaan saya .
tapy masa tu awak ta an dapat mgubah segalanya . sebab saya dah tade lagy tuk awak . saya da tinggal an awak n hanya akan tengok awak dary jaoh . jangan penah myesal sebab awak da hilang segalanya . hargai lah masa saya ada n tangisi lah bila saya suda tade nanty :')

Wednesday, June 22, 2011

terima kaseh cinta :')

BUAH HATI saya , dengar ni saya na ucap TERIMA KASIH sebab :

  • melayan kerenah saya yang bukan bukan masa saya tengah saket .
  • tadahkan telinga dengar masalah saya walaupon awak sendiri tengah ada masalah masa tuh .
  • sabarkan hati awak dengan bebelan mengarot dari mulut saya yang tade insurans nih .
  • tenangkan jiwa saya yang tengah kacau bilau yang tatau pe benda saya asyik pikir .
  • sedarkan saya yang awak masih ada tuk saya walaupon saya dah hilangg segalanya :')
  • sentiasa bagi saya semangat walaupon saya tahu awak sendiri cube mengembirakan hati awak sendiri .
  • selalu call tanye khabar saya . mesej saya walaupon kadang kadang awak tengah sebuk .
  • sentiasa pikirkan saya walaupon masa uh banyak benda lagi yang awak nak pikir .
  • yakinkan saya dengan ayat skema awak tuh *sayang kan kuat . walaupon saya tahu awak cube menjaga hati saya :)
  • sedaya upaya menjaga saya walaupon awak jaoh dari saya .
  • sayangkan saya sepenuh hati awak .
  • cintakan saya setulus hati awak .
  • bahagiakan saya dengan kegembiraan awak .
  • selalu bagi pesanan ringkas suruh saya jaga diri . jangan gatal . jangan curang . 
last , TERIMA KASEH UNTUK CINTA DAN SAYANG AWAK PADA SAYA YANG TAK TERHINGGA DAN SAYA AKAN BAWAK CINTA DAN SAYANG AWAK PADA SAYA TU SAMPAI SAYA MATI :')



p/s : saya sayangkan awak lebih dari segalanya . lebih dari nyawa saya lebih dari hidup saya lebih dari diri saya . cinta saya pada awak tak kan pernah pudar hilang atau kurang . terima kaseh untuk cinta dan sayang awk :)

Wednesday, May 25, 2011

hanya untuk awak ...

awak , 

dari mula kita kenal sampai sekarang saya nak mintak maaf tas smua salah saya pada awak . buat awak isau bila saya demam . buat awak mara bile saya tak makan ubat . buat awak geram bila saya kuar ta bagitau awak . buat awak benci bila saya asyik tnya sal MATI . buat awak menyampah bila saya asyik tanya soalan yang sama . buat awak bosan bila saya selalu ajak mesej  gayut tepon jumpa kuar dating . saya sengaja buat semua tuh sebab nak awak tahu yang saya sayang sangat dekat awak . saya mengaku saya memang ramai kawan laki . dan saya berjaya buat awak jeles . tu tanda nya awak sayang saya jugakk . tapi sepanjang saya kenal awak , saya ta pnah ada orang laen selaen awak . cinta dan sayang saya hanya pada awak ta kira lah banyak atau sikit . saya tahu awak terluka bila setiap kali saya bersama awak , henset saya bunyi sebab ada orang mesej ada orang call .  saya mintak maaf . saya tak tahu nak cakap camne . memang saya ramai kawan tp tu tak bermakna saya ada hubungan dengan diorg . saya hanya ada awak je .hati saya hanya tuk awak je . tak pernah ada orang laen . saya tak kan paksa awak dan ta penah pksa awak. saya tak penah lupa setiap janji awak pada saya . awak janji yang awa tak kan luka kan hati saya . ta kan buat saya menangis . akan jaga saya . akan lindungi saya . saya tahu awak ikhlas dengan saya . dan saya hargai sangat . saya tak tahu nape saya bole sayang sangat dekat awak .. awak nak tahu tak ? saya takot sangat satu ari nanti saya lupa awak ... saya tanak lupe awak . kalo bole setiap masa saya nak ingat awak je . tapi tuhan tu maha adil . 

saya tahu banyak benda yang terjadi antara kita . saya tahu saya banyak bagi awak masalah . saya banyak buat awak pikirkan saya . tapi sumpah saya tak penah ada niat nak buat awak camtuh . saya tanak jadi camnih . saya dah cuba bahagiakan awak selagi saya bernafas nih ... tapi saya tak tahu sama ada awak bahagia ke tak dengan saya ? saya ta kesah saya rela kalo saya terluka janji saya tengok awak senyum . apa yang paling penting bagi saya cme kebahagiaan awak je . saya ta kesah pasal diri saya sebab apa yang paling utama cuma awak je . saya rela hilang segalanya dalam hidup saya . saya rela hilangg nyawa saya demi awak .. saya cume tanak hilangg awak dari hidup saya walaupon hanya sesaat . saya sayangkan awak . ikhlas sayangkn awak . saya tak tahu nak jawab camne knape saya sayangkan awak sebab saya tade jawapan tu kat mulut . semua jawapan saya dalam hati . saya terharu sangat bila awak cakap yang awak sayangkan saya sepenuh hati awak . banyak kenangan kita berdua sampaikan dah tade tempat saya nak simpan dalam hati saya sebab dalam hati saya dah penuh dengan cinta dan sayang saya dekat awak . kalo bole tiap masa saya nak bersama awak . tanak berenggang walau sekejap pon . saya nak awak tahu betapa sayangnyer saya dekat awak . kadang kadang saya menangis sebab saya terlampau pkirkan awak . saya isau hati awak pada saya camne? pe awak buat bile saya dah tade ? awak masih sayang saya lagi tak ? masih ingat saya lagi tak bile saya tade nanti ? masa tu baru saya sedar yang saya tak bole hilang awak walau pon sekejap . awak bagaika nadi saya setiap kali jantung saya berdenyut . awak bagaikan nyawa saya setiap kali saya bernafas . setiap hari saya sayangkn awak .. tersangat sayangkan awak walaupon saya tahu saya tak mungkin bersama awak :(

selagi saya bernafas saya janji yang saya akan jadi yang terbaek tuk awak . saya janji yang saya akan bahagiakan awak dengan apa cara sekali pon . tapi bila saya dah tade nanti saya nak awak janji yang awak akan bahagia jugak dengan sape sape pon walaupon bukan dengan saya . saya tanak tengok awak menangis sebab saya . saya terluka sangat bile air mata awak keluar tuk saya . walaupon saya dah tade nanti tu tak bermaksud saya lupa awak . saya akan tengok awak , jaga awak , cintakan awak , rindukan awak , sayangkan awak , mimpikan awak dari jauh .. saya nak awak tahu yang cinta saya pada awak saya bawak sampai saya mati . setiap satu kenangan kita saya tak kan lupakan .. saya akan simpan lelok dalam hati saya . saya bersyukur sangat sebab dapat kenal awak , rindukan awak , sayangkan awak dan cintakan awak walaupon sekejap tapi tu sangat bermakna bagi saya . saya bersyukur sebab tuhan bagi saya peluang tuk cintakan awak sampai akhir hayat saya sampai hembusan nafas saya yang terakhir . tuhan sayang saya sebab tu dia hadiahkan awak tuk saya di saat saat akhir sisa hidup saya . saya tak meyesal sebab saya bertuah dapat rase cinta dan sayang awak pada saya . 

awak , bila saya dah tade nanti awak jaga diri baek baek ek ? jangan ponteng kelas . jangan bangun lambat . jangan cuci mata sangat . dan bila masa tiba tuk awa bercinta , awak berilah cinta dan hati awak yang pernah saya miliki dulu tuk orang yang betol betol cintakn awak sama cam saya cintakan awak . saya tanak air mata awak jatuh lagi tuk orang yang awak sayang . kalo bole biar lah saya orang yang terakhir buat awak menangis . setiap titis air mata awak yang jatuh tu saya akan ingat sampai mati . saya nak awa tahu yang saya sayangkan awak lebih dari segala nya . saya cintakan awak lebih dari nyawa saya sendri . jangan pernah lupakan kenangan kita . jangan pernah lupakan cinta saya pada awak . saya akan doakan awak bahagia dengan orang yang awak sayang walaupon orang tu bukan saya . saya akan terus cintakan awak dan cinta tu tak kan pudar walaupon saya dah tade nanti . awa kenangan yang paing indah pernah saya ada . hadiah yang paling bermakna dalam hidup saya di sepanjang perjalanan saya . andai jodoh kita hanya disini saya redha dan saya terima sebab tuhan dah bagi saya peluang tuk menyintai awak da menyayangi awak walaupon masa nya hanya sekejap . terima kaseh tuk segalanya . tuk segala yang pernah awa buat tuk saya . andai takdir awak hilang saya , saya nak awak carik lah yang lebih baek dari saya yang mampu jaga awak dan mampu menyayangi awak seperti yang awak nak .

terima kaseh tuk rindu awak , sayang awak , cinta awak pada saya . terima kaseh sebab sudi hadir dalam hidup saya . ajar saya erti cinta . awak anugerah terhebat pernah saya ada . saya sayangkan awak lebih dari awak tahu . saya cintakan awak lebih dari nyawa saya lebih dari segalanya ..

*saya sayang awak .. SUMPAH :')

Tuesday, May 17, 2011

awak CINTA MATI saya


*khas untuk pakwe saya :)

a moment to remember as i a forgetful girl .

hari nih tergerak hati nak tulis smua yg aku rasa . banyak bnda jadi kebelakangan nih . aku pon tatau nape . makin lama makin bnyak bnda yg aku suda lupa . ek ? lupa ke ta ingat . lebih kurang mcam tuh lah . kadang-kadang rmai org mara aku cakap aku asyik tanya bnda sama je dalam satu masa . aku langsung tak ingat bile aku tnya apa yg aku dah tanya . kadang-kadang aku pon tak ingat apa yg aku dah buat . bila orang ingatkn balik baru aku tau . bile aku cube ingat satu hal yg aku lupa tuhan je tau apa aku rasa . sakit kepala yg amat sangat . aku tatau nape bole jadi cmnih . aku tak mntak jadi cmnih . slagi aku ingat nih aku cube tulis . bile satu masa nanti aku terlupa aku akan baca balik agar aku ingat semua yg terjadi .

PAKWE SAYA ...
saya tahu banyak benda dah jadi antara kita . saya jugak tahu saya selalu wat awak pening kepala pikir sal saya . tapi sumpah saya tak nak jadi cmnih . saya tak mintak jadi cmnih . saya pon tatau nape jadi cmnih . ada bnda saya ingat tapi bnyak bnda saya tak ingat dah lupa . bukan saya mintak simpati atau nak awak kesian kat saya tapi saya cuma nak awak tahu keadaan saya sekarang . saya cube sebaek mungkin untuk ingt segalanya tapi saya tak mampu . tiap kali saya cube ingat kepala saya sakit . saya tak bole tanggung semua tu lagi . saya tahu saya selalu wat awak sakit hati bile saya asyik tanya bnda sama .ulang benda sama tapi sumpah saya langsung tak ingat .awak bole lari dari saya bile saya cari awak . awak bole pekak kan telinga bile saya panggil awak . awak bole berpaling muka bile nampak saya jumpa saya . saya tak kesah semua tuh .saya cume kesah kalo awak benci saya bile saya lupa awak . apa yg jadi saya tak penah mintak .saya tak nak hilang memori bersama awak . saya rela lupa semua bnda asalkan jangan awak sebab awak sangat penting dalam hidup saya . saya cume nak mintak tolong awak INGATKAN SAYA SEBELUM SAYA LUPA SEMUA TENTANG KITA . itu permintaan terakhir saya .



awak CINTAMATI saya

kalo awk tengah baca belog saya sekarang ni saya harap awak jangan senyum sorang sorang . saya tatau na tulis sal apa entri kali nih . jadi saya decide na tulis tentang apa yang saya tengah rase lam jiwa raga jantung hati saya sekarang . awak jangan gelak . saya ikhlas tulis ni dan saya betol betol maksudkan nya . 
  • saya sedang berusaha menghargai pasangan saya dan belajar menjadi seorang peCINTA yang SETIA . percaya lah :)
  • saya rela lepaskan segalanya demi awak . saya rela hilang semuanya untuk awak . tapi satu je saya tak rela KEHILANGAN awak walaupon satu saat dalam hidup saya .
  • saya berjanji pada awak no matter wat happen no matter wat life is gonna be soon i will always smile like u had taught and never give up .
  • kalo dulu saya berhenti tuk mencintai orang dan belajar untuk dicintai tapi sekarang saya dah buat dua dua . BELAJAR MENCINTAI dan DICINTAI ♥
  • in life , ALLAH ta bagi kita sumone yang kita nak . but DIA bagi kita sumone yang kita perlukan untuk sayangkan kita , lukakan kita and teach us the REAL MEANING of LIFE . dan semua itu saya belajar selepas kenal dengan awak .
  • saya sayangkan awak da saya harap awak tolong jangan tanya kan saya sebab kenapa . kerana saya tak punyer jawapan dari kata kata tuk soalan itu . jawapan nya ada dalam hati saya dan hanya hati saya yang tahu . saya harap awak hargai nya :)
  • if sumone ask me who i want to be with , i would simply say " sumone who can understand dat im not perfect " . dan orang itu cuma awak sorang saja .
  • MULUT da HATI manusia ta sama . begitu jugak saya . saya harap awak percaya kan pada HATI saya bukan mulut saya .
  • saya tak seCANTIK orang laen . sebab CANTIK saya hanya cukup di dalam HATI saja . dan saya ta perlu CANTIK di LUAR tapi BURUK di DALAM :)
  • saya mintak maaf sebab saya menyintai awak . memuja awak . terlanjur merindukan awak dan saya mintak maaf jugak sebab saya mungkin tak padan dengan awak tapi saya berJANJI yang saya akan JAGA CINTA kita sampai akhir hayat nanti :)
  • saya tanak orang laen dalam hidup saya . saya cuma nak awak saja . cukup ada awak sorang je . tolong jangan pergi dari saya da tolong jangan amik awak dari saya . sebab saya ta bole kehilangan awak . saya tak bole hidup tanpa awak .
  • sekali saya dah berSUMPAH yang saya SAYANG kan awak tak kan pernah ada yang laen dalam hati saya kecuali awak ♥
PESANAN RINGKAS : saya sayang awak sangat-sangat sebab pada mula kita kenal awak da curi hati saya sampai kan saya sentiasa teringat kat awak . isaukan awak . rindukan awk . cintakan awak . perlukan awak . saya tahu sayang saya mungkin tak cukup tuk buktikan pada awak .tapi saya tetap cuba tuk sayangkan awak lebih dari saya sayang diri saya . cinta saya suci ikhlas tuk awak sejak awak hadir lam hidup saya . saya ta nak cinta ni cuma bertahan sekejap. aminn insyaallah kalo ada jodoh saya akan lamar awak tuk jadi suami dalam hidup saya walaupon sebenarnya awak yang patot buat . ahahaha.. saya tak nak hilang awak . tapi andai ditakdirkan awak hilang saya , cari lah yang lebih baek dari saya yang mampu mnyayangi awak seperti mane awak nak . terima kasih sebab sudi hadir lam hidup saya .ajar saya erti cinta . saya sayang awak . cintakan awak sepenuh hati saya . awak anugerah yang terhebat pernah saya dapat .

Monday, May 16, 2011

just KEEP ON BREATHING

hari hari yang berlalu ditemani dengan ase saket , luka , pedih , gembira , kecewa dan suka .. saya gembira dan sekarang sedang cube MENGEMBIRAKAN hati sendiri walaupon LUKA berdarah . pedih .. tersangat pedih . saya mencintai orang yang salah . salah dengan mengganggap dia MILIK saya sedang kan hakikat dan kebenarannya DIA BUKAN MILIK SAYA . saya cube tuk bangun . bangun berpijak di bumi nyata . berpijak dengan ase cinta yang terLALU KUAT untuk nya . akhirnya saya JATUH .

dia sangat istimewa . terlampau sempurna . dan saya cube tuk menyedarkan diri sendiri yang saya tak mungkin dapat MEMILIKI dia . ase cinta yang hadir tuk nya tak pernah hilang walaupon sedikit . sungguh saya sangat berHARAP dapat habiskan hidup bersama nya . tapi saya tahu . itu tak mungkin TERJADI . 

hati saya banyak terluka . kalo dulu saya takot nak bukak pintu hati saya tuk seorang lelaki tapi sekarang sejak kenal dia . banyak yang dah berubah . dia hadir dalam hidup saya dan terangkan hati saya . walaupon saya tahu satu saat nanti saya tak mungkin akan dapat memiliki dia tapi saya cube tuk habiskan masa yang ada nih bersama nya . mungkin dia tak tahu betapa saya mencintai dia . mungkin dia jugak tak tahu betapa saya menyayangi dia dan merindui dia . saya dah cube tuk tenang kan hati sendiri menyatakan dia jugak menyayangi saya seperti saya menyayangi nya . tapi saya takot . takot kesudahan nya nanti menyakiti saya . melukakan saya lagi . perasaan lalu suda hilangg . sekarag saya cume nak habiskan hidup yang ada nih bersama dia tapi saya tak pasti mampu kah saya?

awak , saya nak awak tahu .. saya memang sayang awak ikhlas tanpa di pengaruhi oleh sape sape dan apa apa faktor . semua yang kita lakukan bersama , semua kenangan kita , saya akan sentiasa ingat seboleh mungkin . saya harap awak boleh bagi saya peluang tuk bersama dengan awak sampai saya dah tade lagi . dan bila saya dah tade nanti saya nak awak terus kan hidup awak seperti biasa . awak akan kawen dengan orag yang awak sayang dan awak ada anak yang cute n hencem sama cam awak . juz satu je saya mintak , jangan lupa kan saya dan semua kenangan kita . walaupon kita tak penah abadikan setiap kenangan lam pic . saya harap semua tu awak tak kan lupa kan .sesekali hadiah kan saya dengan ayat suci al-quran . semoga saya tenang di sana . saya sayang awak hingga hembusan nafas yang terakhir . saya hepi sangat bersama awak dan saya harap awak akan sentiasa sayang saya walaupon saya dah tade . saya harap cinta saya akan kekal lam jiwa awak tuk selama lamanya . 

kpd kwn2 , thx sbb sudi berkwn ngan aku selama ni. aku tahu aku bkn kwn yg baek. kdg2 aku meluka kn hati korang dlm x sengaja. sumpah aku x berniat pun. aku juz insan biasa yg x kn lari dr melakukan kesalahan. maaf kn aku tuk segala nya.

p/s: aku akn open blog aku ni. supaya if one day, aku dh xda korang leh teroka blog aku if korang rindu aku..
-semoga ALLAH masih beri kan aku waktu yg lama tuk aku terus hidup n nikmati kehidupan ni.. AMIN.....

Saturday, March 19, 2011

iwontforgetyou

awak .. 
kalo awak sedang baca entri blog saya kali ni saya nak awak tahu apa yang saya tulis nih ikhlas dari hati saya . setiap kata kata yang saya rase dalam hati saya luahkan kat sini sikit pon tak bermakna nak lukakan hati awak . awak jangan salah paham . saya tulis luahkan ni cume nak awak tahu isi hati saya . walaupon kita mungkin dah tak dapat bersama lagi tapi saya tetap sayangkan awak . sama macam awak masih lagi sayangkan saya . saya tulis jugak bukan bertujuan nak meraih simpati dari awak . saya tulis hanya sekadar apa yang saya rase apa yang saya lalui . 

awak ..
saya tak pernah terniat nak buat awak terguris hati dengan sikap saya kata kata dan kelakuan saya . saya cube sedaya upaya saya tuk bahagiakan awak . jadi yang terbaek tuk awak . tapi saya cume manusia biasa . saya tak lari dari buat salah . mungkin selama kita kenal saya dah banyak sakitkan hati awak tanpa saya sedar . saya cume terkilan awak langsung tak bagi saya peluang tuk saya buktikan cinta saya at awak . saya mengaku dulu saya memang sayangkan cinta pertama saya tapi itu DULU . sejak saya kenal awak , perasaan sayang saya pada cinta pertama tu dah hilang . saya cube letak kan awak dalam hati saya . saya cube tuk terima awak seadanya . sama macam awak terima kelemahan keburukkan kekurangan saya . tapi awak makin hari makin lukakan perasaan hati saya . awak guris hati saya dengan tingkah laku awak . sampaikan ada masa saya terasa mahu mengalah . saya cube sabar dengan cara awak . mungkin awak terlebih sayangkan saya sebab tuh awak buat cam tuh . saya tak kesah . saya sabar sebab perasaan sayang saya pada awak . saya ceritaka segala apa yang saya rase sebab nak awak rasa jugak tapi awak bukan camtuh . awak tak pernah percayakan saya . setiap kata yang keluar dari mulut saya atau segala perbuatan yang saya lakukan awak sikit pon tak pernah percaya . bagi awak sama saja . saya cube jujur sedaya upaya saya demi awak . tapi awak tak nampak . awak cume nampak kesilapan saya . awak cari kesalahan saya . apa lagi yang saya harus lakukan ? saya biarkan awak kongkong hidup saya . biarkan diri saya ikot cara hidup awak . tinggalkan semua yang saya ada hanya sebab tuk bahagia kan hati awak sedangkan hati saya masa tu terluka sangat . saya ta kesah semua tuh sebab saya pikir awak mungkin mampu bahagiakan saya . saya tahu awak buat macam tuh sebab terlampau sayangkan saya . tapi awak penah terpikir tak kadang kadang cara awak melukakan hati saya ? saya mengaku mungkin ada setengah benda yang saya tak jujur dengan awak . sembunyi kan dari awak tapi tu tak bermaksud saya tak sayangkan awak . tak bermaksud saya nak permainkan hati awak . tak bermaksud saya nak perbodohkan perasaan awak . hanya tuhan saja yang tahu macam mane saya sayangkan awak ..

dan sekarang .. semua dah hancur . musnah . awak dan saya dah tade apa apa . mungkin ini yang awak nak . dan mungkin ini jugak yang TUHAN mahukan . tapi percayalah sikit pon saya tak pernah impikan kesudahan macam nih . syaa pegang janji awak . kata kata awak . tapi awak hancurkan hanya sebab tak mempercayai saya . mungkin tuhan sengaja pisahkan kita tuk bagi kita peluang kenal diri sendiri . tahu kesilapan kita . tuk kita ubah sikap kita . dan mungkin jugak tuhan nak bagi kita peluang kedua tuk kita mulakan hidup baru selepas nih ..

saya penat dengan apa yang berlaku ... 

saya cume nak awak tahu yang sayang saya pada awak bukan maen maen . mungkin saya tak dapat tunjukkan atau buktikan sayang dan cinta saya pada awak tapi percaya lah dengan hati saya . selama hubungan kita saya bahagia sangat sebab awak betol betol sayangkan saya . saya bersyukur dapat kenal dengan awak sebab awak banyak bukak mata hati saya tuk belajar terima hakikat tentang kehidupan . buat masa sekarang , saya tak mampu berkata apa apa . insyaallah jika jodoh kita ada satu hari nanti kita pasti akan bersatu tak kira di duniawi atau syurgawi . saya sayangkan awak sepenuh hati saya . cinta saya pada awak tak pernah berubah . andai kiranya saya pergi dulu saya mohon ampun setulus hati jiwa raga saya sepanjang perkenalan kita saya banyak buat salah dengan awak . banyak lukakan hati awak sedar atau tak sedar . saya doakansemoga awak bertemu jodoh dengan orang yang lebih baek dari saya . yang mampu bagi awak kebahagiaan yang saya tak mampu bagi . yang mampu buat awak tertawa tanpa perlu keluarkan air mata lagi . kebahagiaan awak kebahagiaan saya jugak . dan saya akan cube mulakan hidup baru walaupon tanpa awak disisi . 


p/s : saya tak kan lupa kan titis titis air mata yang keluar dari kelopak mata awak tuk saya . setitik air mata awak yang jatuh tu sangat sangat melukakan hati saya :'(

Friday, March 18, 2011

semuadahberakhir dan mulakanhidupbaru

hye pimploo :)
dah lame saya nak tulis benda ni tapi still tade KEKUATAN . alhamdulilah sekarang baru terbukak hati nak tulis apa yang terjadi . kalo sebelom nih saya kurang menulis sekarang saya cube puaskan hati semua orang tuk citer serba sedikit apa yang dah terjadi kebelakangan nih . saya tak tahu nak mula dari mana tapi insyaallah saya cube citer semua yang ada :)

buat masa sekarang saya SINGLE . nape ? emmm .. mungkin sebab saya TAK LAYAK tuk dicintai dan mencintai .... kot ? hahahaaa .. first love saya masa umo 13 tahun dan dia 14 tahun . huhh ! lama kn ? kami couple slama 5 tahun . 22 sept 2010 kami break sebab dia mintak macam tuh . mungkin atas sebab sebab tertentu yang saya mungkin jugak tak tahu dia buat kputusan na break. saya redha :')  walaupon saket tapi saya cube tuk bangun dan lupekan dia . masa mula mula memang susah sangat . tapi lame lame saya semakin paham . tu lah sebenarnya JODOH dan KETENTUAN . tipu kalo cakap saya langsung tak ingat dia kan ? 25JAM saya pikir dia walaupon masa tuh saya kuar dengan kawan , duk dengan family , atau contact dengan orang laen . sesaat pon saya tak penah lupe dia . nape ? tu lah namanya CINTA . selama dengan nya saya kenal erti sabar , setia , tanggungjawab , cinta , rindu , kasih sayang , jujur dan kepercayaan . oke korang mungkin pikir saya back up dia tapi percaya lah saya tak pernah jumpa lelaki seperti dia :)  lepas je break dia dan saya tak pernah contact sampai sekarang . nape ? sebab saya takot saya rampas kebahagiaan dia . diam diam saya still lagi amik berat sal dia . selau jugak bukak fb dia . tengok wall dia . tengok pic dia . saya tahu dia jugak masih rindukan saya macam saya rindukan dia . tapi EGO . yelah .. sebab dia terlampau EGO . perpisahan yang dia buat jugak sebenarnye tuk kebaikkan saya . kalo dulu saya tak dapat terima keputusan yang dia dah buat tapi sekarang saya mengerti tujuan dia . kadang kadang saya terpikir kenapa TUHAN pisahkan saya dengan dia . tapi saya tahu . mungkin TUHAN sengaja pisahkan kami tuk kami mengenal erti kehidupan sebenar :) .

saya mengaku saya cube BERCINTA lagi selepas perpisahan tu . tapi sayang cinta yang saya ada selepas tu TAK SAMA . tade sape pon yang tahu isi hati saya , apa keinginan saya , kehendak saya . perasaan saya di abaikan hingga saya sendiri tak sedar yang saya terLUKA . saya seperti bercinta dengan impian . impian yang tak kan pernah terjadi . saya cube bagi kasih sayang saya pada nya . tapi dia tak mngerti . saya cube bersikap jujur . tapi akhirnya saya dipersalahkan . tapelah .. sekali lagi saya ditimpa musibah . saya redha . luka ? saya memang terluka sangat . saya ingat dia dapat ubah hidup saya tapi hampa . tu cuma angan angan :(  dan saya semakin takot sekarang . takot untuk jatuh cinta lagi . saya tanak orang cintakan saya semata mata nak saya ikot cara hidup dia . saya dah banyak terluka selama nih . saya cume nak rase kebahagiaan . sedikit saje . tak banyak pon saya mintak tapi saya tak diberi peluang tuk rase kebahagiaan tu :'(  saya mengaku memang saya masih lagi sayangkan cinta pertama saya tapi tu tak bermaksud saya tak sayangkan dia . saya mintak dia paham tapi dia tanak . akhirnya saya di tinggalkan lagi :'(  kali ni cukup lah . saya tanak dilukai lagi . saya serik . bukan serik tuk bercinta tapi serik tuk dilukai lagi :')

dan sekarang .. semuanya kosong . saya sendirian lagi .

saya cube tuk bangun lagi . berdiri di kaki sendiri tanpa ada rase apa apa . hidup saya seperti maenan . tape lah . semua dah terjadi dan saya tak mampu nak ulang semula walaupon di beri peluang . cinta pertama saya dah saya lupakan . sepenuhnya . cinta kami dah berakhir dan saya tak perlu lagi tangisi nya . cukup apa yang saya dah lalui dulu . saya tak kan ulangi nya lagi . saya cuma bole memohon maaf sebab perasaan hati saya dah mati tuk kembali pada cinta pertama saya . apa yang terjadi semua berpunca dari kesilapan saya . saya akan cube mulakan hidup baru walaupon bersendirian . percayalah :)


*sumtimes when people decide to leave us for good , we have to let them .
no matter how much we dont want them to . 
there are some things dat are far beyond our control .
even if we have the strength to fight for them , we have to accept the COLD HARSH TRUTH *

the people dat we cant live without , can live without us .


Thursday, March 17, 2011

myHEARTwontbeurRAGDOLLanymore :')

hye fellows .. im so sorry for being so long to update my new entry .. nothing much to say . i just write wat i feel .  this entry is for sumone in my life and now he's gone :')

have u ever heard the story of my life ? 
have u ever known these feelings r for u ? 
cant u see ? cant u feel it ? 
when two HEARTS r one , LOVE becomes REAL . 
i will be ur summer when it rains . i will be the blood inside ur veins . 
always beside u . always to guide u . 
cuz u will never find sumone like me . 
have u ever felt a LOVE like this before ? 
have u ever found the meaning of it all ? 
i now u can see . i noe u can feel . 
so lets make this last FOREVER and TRUE . 
u will be the stars that shines so high . 
u will be the light up in my sky . 
forever i will hold  u . forever i will need u . 
darling please .. 
i noe u care so much for me . 
i see straight through ur eyes . 
noe that i want this LOVE too . 
i will be ur summer when it rains . i will be the blood inside ur veins . 
always beside u . always to guide u . 
cuz u will never find sumone like me .

Thursday, February 10, 2011

i love u ♥


i will wait until u come back 
cause i cant forget ur love .
i think my tears will flow
when i think bout u.
i juz keep goin deeper
i cant stop thinking bout ur love 
i dont think i can forget u
everything bout u
i dont think i could believe it
if u come back .

i cant forget ur love
until whenever
i will wait until u come back 
i cant forget ur love
cause i cant
i cant forget ur love.

thinking bout u
i stay up all nite when i cant sleep
i cant hold back the tears dat flows
sumtimes i cried alone
in this world i have no one but u
i lost u
and i had nothing left
so i cant forget ur love

i have never tried to forget u before
because it was juz worthless to me
the things i remember bout u everyday
are as precious to me as breathing so
i cant forget ur love
boy , u noe dat i need ur love
i need ur everything
i need ur back
i can wait
till u come back
come back to me .



Saturday, February 5, 2011

A~GIRL~WITH~A~BROKEN~HEART

  • i dont understand how u can look at me like its not . like i never meant anything to u . like i was never in ur life :'(
  • im going to smile like nothing wrong . talk like everything perfect . act like its all a dream and pretend its not hurting me :')
  • i always have dis fear dat one day u r going to discover dat im not as great as u once thought i was .
  • maybe i am ungrateful because i didnt noe how much u meant to me until i break my heart .
  • i cant blame u for being who u r . im only blame myself for thinking u were different
  • i will never be too afraid to let u go . because i noe from the start u were never mine .
  • i have decided to forgive and forget , give myself for being awfully stupid and forget dat u ever existed .
  • when i feel dat im not important to u , i take initiative to move away . not because i dont care anymore but because i have realized dat if u not happy wit me theres no reason for me to stay and hold on :'(



p/s : a girl wit a broken heart :'(

i will be fine as long as i stay alone :)

u noe its hard 
but
 i need to hold myself together.
u not in my situation rite ?
so u dont noe how painful it is.
but
life must go on .
my world stop for a while coz i have to breathe.
GOD wont give me challanges dat i cant pass through.

things have to fall apart so dat better thing may come.
it may not be today.
it's a long process to take.
it may takes month
and
even years to move on.
but
so wat?
wat is the point of rushing ?
take it easy
dont force myself when i noe i still cant.
if theres still pain feel it.

think dat i wont feel the pain if i didnt love the person.
and
somehow dat love u felt it.



Friday, February 4, 2011

true love will never fade unless it was a lie.

i can close my eyes to the things i dont wanna see. 
but i cant close my heart to the things dat i dont wanna feel like 
I LOVE U

i wish u would juz tell me how ur r feeling so we can forget all the bullshit dat we had made

i believe dat everythings happen for a reason.people change so dat u can learn to let go.things dat go wrong so u can appreciate them when they r right.u believe lies so u will eventually learn to trust no one but urself and some times good things fall apart so better things can fall together.

i dont forgive people because im weak.i forgive them because im strong enough to know people make mistakes.

i got hurt . really hurt and sumtime when dat happen sumthing inside me shuts off.

please watch my face as i pretend to feel no pain.

promise me . dats all i want . just promise dat u will never forget me.tell me i changed u somehow.let me know dat i had an impact on ur life.promise me dat u will always remember me.losing u was hard enough but i dont want to go on knowing i mean absolutely nothing to u.

Thursday, February 3, 2011

everything is on repeat

SEMUA ORANG TAHU
saya tak bole jadi segalanya tuk semua orang
saya tak bole buat semua benda dalam sekaligus
saya tak bole buat semua hal dengan sempurna
saya tak bole buat semua hal lebih baek daripada orang laen
sifat kemanusiaan saya yang terpapar sama saja macam orang laen.

JADI
saya kena kenal siapa diri saya dan sebab itu ..
saya harus tentukan apa yang saya perlu buat terlebih dahulu dan lakukannya.
saya harus cari kekuatan saya dan gunakannya sebaek mungkin.
saya harus belajar untuk tak bersaing dengan orang laen sebab tade orang laen yang bertanding nak jadi diri saya.

KEMUDIAN
saya harus belajar tuk terima keunikan saya sendiri .
saya harus belajar tuk tentukan keutamaan dan buat keputusan
saya harus belajar hidup dengan batasan saya
saya harus belajar tuk berikan diri saya anugerah yang tak terhingga dan hormat orang laen
dan saya akan jadi insan yang paling bertenaga.

PERCAYALAH
bahawa saya adalah seorang yang hebat,indah dan unik
bahawa saya hanyalah sekali dalam dalam semua rentetan sejarah
bahawa saya lebih baek dalam apa jua tugas,untuk jadi diri saya.
bahawa kehidupan ni bukan menjadi masalah untuk diselesaikan tapi adalah hadiah untuk dihargai.
dan saya akan dapat bertahan dan menikmati kehidupan dengan tenang :)

i will hold my breath for u :)


smile and live like a sweet candy


soul expression make me feel better

waiting cant give me happiness ...

tinggal tapak kaki : semua pic adalah hak kepunyaan bella mierra .. 

Wednesday, February 2, 2011

selamat pagi cinta

ke kiri ku buntu 
ke hutan ku hilang
ke timur ku kosong

aku terus bosan dan tertekan
seperti waktu yang terus saja meninggalkan aku
dalam ke dasar kerak bumi yang belum pernah diterokai

warna ku rindu
jiwa ku biru
menunggu cintaku umpama si buta yang melihat syurga
umpama lampu yang berbunyi hitam
lalu menunggu aku terus

kini malam tiba lagi kerana tinggalkan cahaya matahari
dibebankan dengan bunyi rintisan hujan
seperti mahu saja aku mengejar
gunung yang besarnya tidak terdakap
seperti itu jugalah rindu aku pada

kini harus aku menunggu 
atau
hilang saja dilautan yang luas

lebih dari suka 
hampir pada sayang ...