ikot-ikot semut berapi

budak buncitt punyer belog

My photo
kuala terengganu, bandar seri begawan brunei, Brunei
bella mierra . nineteen . tinggi . comell . mata sepet . ramping . makan banyak . pelik . suka nangis . manja . sewel . gilerr . senget .

Thursday, February 3, 2011

everything is on repeat

SEMUA ORANG TAHU
saya tak bole jadi segalanya tuk semua orang
saya tak bole buat semua benda dalam sekaligus
saya tak bole buat semua hal dengan sempurna
saya tak bole buat semua hal lebih baek daripada orang laen
sifat kemanusiaan saya yang terpapar sama saja macam orang laen.

JADI
saya kena kenal siapa diri saya dan sebab itu ..
saya harus tentukan apa yang saya perlu buat terlebih dahulu dan lakukannya.
saya harus cari kekuatan saya dan gunakannya sebaek mungkin.
saya harus belajar untuk tak bersaing dengan orang laen sebab tade orang laen yang bertanding nak jadi diri saya.

KEMUDIAN
saya harus belajar tuk terima keunikan saya sendiri .
saya harus belajar tuk tentukan keutamaan dan buat keputusan
saya harus belajar hidup dengan batasan saya
saya harus belajar tuk berikan diri saya anugerah yang tak terhingga dan hormat orang laen
dan saya akan jadi insan yang paling bertenaga.

PERCAYALAH
bahawa saya adalah seorang yang hebat,indah dan unik
bahawa saya hanyalah sekali dalam dalam semua rentetan sejarah
bahawa saya lebih baek dalam apa jua tugas,untuk jadi diri saya.
bahawa kehidupan ni bukan menjadi masalah untuk diselesaikan tapi adalah hadiah untuk dihargai.
dan saya akan dapat bertahan dan menikmati kehidupan dengan tenang :)

i will hold my breath for u :)


smile and live like a sweet candy


soul expression make me feel better

waiting cant give me happiness ...

tinggal tapak kaki : semua pic adalah hak kepunyaan bella mierra .. 

No comments:

Post a Comment