ikot-ikot semut berapi

budak buncitt punyer belog

My photo
kuala terengganu, bandar seri begawan brunei, Brunei
bella mierra . nineteen . tinggi . comell . mata sepet . ramping . makan banyak . pelik . suka nangis . manja . sewel . gilerr . senget .

Wednesday, May 25, 2011

hanya untuk awak ...

awak , 

dari mula kita kenal sampai sekarang saya nak mintak maaf tas smua salah saya pada awak . buat awak isau bila saya demam . buat awak mara bile saya tak makan ubat . buat awak geram bila saya kuar ta bagitau awak . buat awak benci bila saya asyik tnya sal MATI . buat awak menyampah bila saya asyik tanya soalan yang sama . buat awak bosan bila saya selalu ajak mesej  gayut tepon jumpa kuar dating . saya sengaja buat semua tuh sebab nak awak tahu yang saya sayang sangat dekat awak . saya mengaku saya memang ramai kawan laki . dan saya berjaya buat awak jeles . tu tanda nya awak sayang saya jugakk . tapi sepanjang saya kenal awak , saya ta pnah ada orang laen selaen awak . cinta dan sayang saya hanya pada awak ta kira lah banyak atau sikit . saya tahu awak terluka bila setiap kali saya bersama awak , henset saya bunyi sebab ada orang mesej ada orang call .  saya mintak maaf . saya tak tahu nak cakap camne . memang saya ramai kawan tp tu tak bermakna saya ada hubungan dengan diorg . saya hanya ada awak je .hati saya hanya tuk awak je . tak pernah ada orang laen . saya tak kan paksa awak dan ta penah pksa awak. saya tak penah lupa setiap janji awak pada saya . awak janji yang awa tak kan luka kan hati saya . ta kan buat saya menangis . akan jaga saya . akan lindungi saya . saya tahu awak ikhlas dengan saya . dan saya hargai sangat . saya tak tahu nape saya bole sayang sangat dekat awak .. awak nak tahu tak ? saya takot sangat satu ari nanti saya lupa awak ... saya tanak lupe awak . kalo bole setiap masa saya nak ingat awak je . tapi tuhan tu maha adil . 

saya tahu banyak benda yang terjadi antara kita . saya tahu saya banyak bagi awak masalah . saya banyak buat awak pikirkan saya . tapi sumpah saya tak penah ada niat nak buat awak camtuh . saya tanak jadi camnih . saya dah cuba bahagiakan awak selagi saya bernafas nih ... tapi saya tak tahu sama ada awak bahagia ke tak dengan saya ? saya ta kesah saya rela kalo saya terluka janji saya tengok awak senyum . apa yang paling penting bagi saya cme kebahagiaan awak je . saya ta kesah pasal diri saya sebab apa yang paling utama cuma awak je . saya rela hilang segalanya dalam hidup saya . saya rela hilangg nyawa saya demi awak .. saya cume tanak hilangg awak dari hidup saya walaupon hanya sesaat . saya sayangkan awak . ikhlas sayangkn awak . saya tak tahu nak jawab camne knape saya sayangkan awak sebab saya tade jawapan tu kat mulut . semua jawapan saya dalam hati . saya terharu sangat bila awak cakap yang awak sayangkan saya sepenuh hati awak . banyak kenangan kita berdua sampaikan dah tade tempat saya nak simpan dalam hati saya sebab dalam hati saya dah penuh dengan cinta dan sayang saya dekat awak . kalo bole tiap masa saya nak bersama awak . tanak berenggang walau sekejap pon . saya nak awak tahu betapa sayangnyer saya dekat awak . kadang kadang saya menangis sebab saya terlampau pkirkan awak . saya isau hati awak pada saya camne? pe awak buat bile saya dah tade ? awak masih sayang saya lagi tak ? masih ingat saya lagi tak bile saya tade nanti ? masa tu baru saya sedar yang saya tak bole hilang awak walau pon sekejap . awak bagaika nadi saya setiap kali jantung saya berdenyut . awak bagaikan nyawa saya setiap kali saya bernafas . setiap hari saya sayangkn awak .. tersangat sayangkan awak walaupon saya tahu saya tak mungkin bersama awak :(

selagi saya bernafas saya janji yang saya akan jadi yang terbaek tuk awak . saya janji yang saya akan bahagiakan awak dengan apa cara sekali pon . tapi bila saya dah tade nanti saya nak awak janji yang awak akan bahagia jugak dengan sape sape pon walaupon bukan dengan saya . saya tanak tengok awak menangis sebab saya . saya terluka sangat bile air mata awak keluar tuk saya . walaupon saya dah tade nanti tu tak bermaksud saya lupa awak . saya akan tengok awak , jaga awak , cintakan awak , rindukan awak , sayangkan awak , mimpikan awak dari jauh .. saya nak awak tahu yang cinta saya pada awak saya bawak sampai saya mati . setiap satu kenangan kita saya tak kan lupakan .. saya akan simpan lelok dalam hati saya . saya bersyukur sangat sebab dapat kenal awak , rindukan awak , sayangkan awak dan cintakan awak walaupon sekejap tapi tu sangat bermakna bagi saya . saya bersyukur sebab tuhan bagi saya peluang tuk cintakan awak sampai akhir hayat saya sampai hembusan nafas saya yang terakhir . tuhan sayang saya sebab tu dia hadiahkan awak tuk saya di saat saat akhir sisa hidup saya . saya tak meyesal sebab saya bertuah dapat rase cinta dan sayang awak pada saya . 

awak , bila saya dah tade nanti awak jaga diri baek baek ek ? jangan ponteng kelas . jangan bangun lambat . jangan cuci mata sangat . dan bila masa tiba tuk awa bercinta , awak berilah cinta dan hati awak yang pernah saya miliki dulu tuk orang yang betol betol cintakn awak sama cam saya cintakan awak . saya tanak air mata awak jatuh lagi tuk orang yang awak sayang . kalo bole biar lah saya orang yang terakhir buat awak menangis . setiap titis air mata awak yang jatuh tu saya akan ingat sampai mati . saya nak awa tahu yang saya sayangkan awak lebih dari segala nya . saya cintakan awak lebih dari nyawa saya sendri . jangan pernah lupakan kenangan kita . jangan pernah lupakan cinta saya pada awak . saya akan doakan awak bahagia dengan orang yang awak sayang walaupon orang tu bukan saya . saya akan terus cintakan awak dan cinta tu tak kan pudar walaupon saya dah tade nanti . awa kenangan yang paing indah pernah saya ada . hadiah yang paling bermakna dalam hidup saya di sepanjang perjalanan saya . andai jodoh kita hanya disini saya redha dan saya terima sebab tuhan dah bagi saya peluang tuk menyintai awak da menyayangi awak walaupon masa nya hanya sekejap . terima kaseh tuk segalanya . tuk segala yang pernah awa buat tuk saya . andai takdir awak hilang saya , saya nak awak carik lah yang lebih baek dari saya yang mampu jaga awak dan mampu menyayangi awak seperti yang awak nak .

terima kaseh tuk rindu awak , sayang awak , cinta awak pada saya . terima kaseh sebab sudi hadir dalam hidup saya . ajar saya erti cinta . awak anugerah terhebat pernah saya ada . saya sayangkan awak lebih dari awak tahu . saya cintakan awak lebih dari nyawa saya lebih dari segalanya ..

*saya sayang awak .. SUMPAH :')

Tuesday, May 17, 2011

awak CINTA MATI saya

video

*khas untuk pakwe saya :)

a moment to remember as i a forgetful girl .

hari nih tergerak hati nak tulis smua yg aku rasa . banyak bnda jadi kebelakangan nih . aku pon tatau nape . makin lama makin bnyak bnda yg aku suda lupa . ek ? lupa ke ta ingat . lebih kurang mcam tuh lah . kadang-kadang rmai org mara aku cakap aku asyik tanya bnda sama je dalam satu masa . aku langsung tak ingat bile aku tnya apa yg aku dah tanya . kadang-kadang aku pon tak ingat apa yg aku dah buat . bila orang ingatkn balik baru aku tau . bile aku cube ingat satu hal yg aku lupa tuhan je tau apa aku rasa . sakit kepala yg amat sangat . aku tatau nape bole jadi cmnih . aku tak mntak jadi cmnih . slagi aku ingat nih aku cube tulis . bile satu masa nanti aku terlupa aku akan baca balik agar aku ingat semua yg terjadi .

PAKWE SAYA ...
saya tahu banyak benda dah jadi antara kita . saya jugak tahu saya selalu wat awak pening kepala pikir sal saya . tapi sumpah saya tak nak jadi cmnih . saya tak mintak jadi cmnih . saya pon tatau nape jadi cmnih . ada bnda saya ingat tapi bnyak bnda saya tak ingat dah lupa . bukan saya mintak simpati atau nak awak kesian kat saya tapi saya cuma nak awak tahu keadaan saya sekarang . saya cube sebaek mungkin untuk ingt segalanya tapi saya tak mampu . tiap kali saya cube ingat kepala saya sakit . saya tak bole tanggung semua tu lagi . saya tahu saya selalu wat awak sakit hati bile saya asyik tanya bnda sama .ulang benda sama tapi sumpah saya langsung tak ingat .awak bole lari dari saya bile saya cari awak . awak bole pekak kan telinga bile saya panggil awak . awak bole berpaling muka bile nampak saya jumpa saya . saya tak kesah semua tuh .saya cume kesah kalo awak benci saya bile saya lupa awak . apa yg jadi saya tak penah mintak .saya tak nak hilang memori bersama awak . saya rela lupa semua bnda asalkan jangan awak sebab awak sangat penting dalam hidup saya . saya cume nak mintak tolong awak INGATKAN SAYA SEBELUM SAYA LUPA SEMUA TENTANG KITA . itu permintaan terakhir saya .



awak CINTAMATI saya

kalo awk tengah baca belog saya sekarang ni saya harap awak jangan senyum sorang sorang . saya tatau na tulis sal apa entri kali nih . jadi saya decide na tulis tentang apa yang saya tengah rase lam jiwa raga jantung hati saya sekarang . awak jangan gelak . saya ikhlas tulis ni dan saya betol betol maksudkan nya . 
  • saya sedang berusaha menghargai pasangan saya dan belajar menjadi seorang peCINTA yang SETIA . percaya lah :)
  • saya rela lepaskan segalanya demi awak . saya rela hilang semuanya untuk awak . tapi satu je saya tak rela KEHILANGAN awak walaupon satu saat dalam hidup saya .
  • saya berjanji pada awak no matter wat happen no matter wat life is gonna be soon i will always smile like u had taught and never give up .
  • kalo dulu saya berhenti tuk mencintai orang dan belajar untuk dicintai tapi sekarang saya dah buat dua dua . BELAJAR MENCINTAI dan DICINTAI ♥
  • in life , ALLAH ta bagi kita sumone yang kita nak . but DIA bagi kita sumone yang kita perlukan untuk sayangkan kita , lukakan kita and teach us the REAL MEANING of LIFE . dan semua itu saya belajar selepas kenal dengan awak .
  • saya sayangkan awak da saya harap awak tolong jangan tanya kan saya sebab kenapa . kerana saya tak punyer jawapan dari kata kata tuk soalan itu . jawapan nya ada dalam hati saya dan hanya hati saya yang tahu . saya harap awak hargai nya :)
  • if sumone ask me who i want to be with , i would simply say " sumone who can understand dat im not perfect " . dan orang itu cuma awak sorang saja .
  • MULUT da HATI manusia ta sama . begitu jugak saya . saya harap awak percaya kan pada HATI saya bukan mulut saya .
  • saya tak seCANTIK orang laen . sebab CANTIK saya hanya cukup di dalam HATI saja . dan saya ta perlu CANTIK di LUAR tapi BURUK di DALAM :)
  • saya mintak maaf sebab saya menyintai awak . memuja awak . terlanjur merindukan awak dan saya mintak maaf jugak sebab saya mungkin tak padan dengan awak tapi saya berJANJI yang saya akan JAGA CINTA kita sampai akhir hayat nanti :)
  • saya tanak orang laen dalam hidup saya . saya cuma nak awak saja . cukup ada awak sorang je . tolong jangan pergi dari saya da tolong jangan amik awak dari saya . sebab saya ta bole kehilangan awak . saya tak bole hidup tanpa awak .
  • sekali saya dah berSUMPAH yang saya SAYANG kan awak tak kan pernah ada yang laen dalam hati saya kecuali awak ♥
PESANAN RINGKAS : saya sayang awak sangat-sangat sebab pada mula kita kenal awak da curi hati saya sampai kan saya sentiasa teringat kat awak . isaukan awak . rindukan awk . cintakan awak . perlukan awak . saya tahu sayang saya mungkin tak cukup tuk buktikan pada awak .tapi saya tetap cuba tuk sayangkan awak lebih dari saya sayang diri saya . cinta saya suci ikhlas tuk awak sejak awak hadir lam hidup saya . saya ta nak cinta ni cuma bertahan sekejap. aminn insyaallah kalo ada jodoh saya akan lamar awak tuk jadi suami dalam hidup saya walaupon sebenarnya awak yang patot buat . ahahaha.. saya tak nak hilang awak . tapi andai ditakdirkan awak hilang saya , cari lah yang lebih baek dari saya yang mampu mnyayangi awak seperti mane awak nak . terima kasih sebab sudi hadir lam hidup saya .ajar saya erti cinta . saya sayang awak . cintakan awak sepenuh hati saya . awak anugerah yang terhebat pernah saya dapat .

Monday, May 16, 2011

just KEEP ON BREATHING

hari hari yang berlalu ditemani dengan ase saket , luka , pedih , gembira , kecewa dan suka .. saya gembira dan sekarang sedang cube MENGEMBIRAKAN hati sendiri walaupon LUKA berdarah . pedih .. tersangat pedih . saya mencintai orang yang salah . salah dengan mengganggap dia MILIK saya sedang kan hakikat dan kebenarannya DIA BUKAN MILIK SAYA . saya cube tuk bangun . bangun berpijak di bumi nyata . berpijak dengan ase cinta yang terLALU KUAT untuk nya . akhirnya saya JATUH .

dia sangat istimewa . terlampau sempurna . dan saya cube tuk menyedarkan diri sendiri yang saya tak mungkin dapat MEMILIKI dia . ase cinta yang hadir tuk nya tak pernah hilang walaupon sedikit . sungguh saya sangat berHARAP dapat habiskan hidup bersama nya . tapi saya tahu . itu tak mungkin TERJADI . 

hati saya banyak terluka . kalo dulu saya takot nak bukak pintu hati saya tuk seorang lelaki tapi sekarang sejak kenal dia . banyak yang dah berubah . dia hadir dalam hidup saya dan terangkan hati saya . walaupon saya tahu satu saat nanti saya tak mungkin akan dapat memiliki dia tapi saya cube tuk habiskan masa yang ada nih bersama nya . mungkin dia tak tahu betapa saya mencintai dia . mungkin dia jugak tak tahu betapa saya menyayangi dia dan merindui dia . saya dah cube tuk tenang kan hati sendiri menyatakan dia jugak menyayangi saya seperti saya menyayangi nya . tapi saya takot . takot kesudahan nya nanti menyakiti saya . melukakan saya lagi . perasaan lalu suda hilangg . sekarag saya cume nak habiskan hidup yang ada nih bersama dia tapi saya tak pasti mampu kah saya?

awak , saya nak awak tahu .. saya memang sayang awak ikhlas tanpa di pengaruhi oleh sape sape dan apa apa faktor . semua yang kita lakukan bersama , semua kenangan kita , saya akan sentiasa ingat seboleh mungkin . saya harap awak boleh bagi saya peluang tuk bersama dengan awak sampai saya dah tade lagi . dan bila saya dah tade nanti saya nak awak terus kan hidup awak seperti biasa . awak akan kawen dengan orag yang awak sayang dan awak ada anak yang cute n hencem sama cam awak . juz satu je saya mintak , jangan lupa kan saya dan semua kenangan kita . walaupon kita tak penah abadikan setiap kenangan lam pic . saya harap semua tu awak tak kan lupa kan .sesekali hadiah kan saya dengan ayat suci al-quran . semoga saya tenang di sana . saya sayang awak hingga hembusan nafas yang terakhir . saya hepi sangat bersama awak dan saya harap awak akan sentiasa sayang saya walaupon saya dah tade . saya harap cinta saya akan kekal lam jiwa awak tuk selama lamanya . 

kpd kwn2 , thx sbb sudi berkwn ngan aku selama ni. aku tahu aku bkn kwn yg baek. kdg2 aku meluka kn hati korang dlm x sengaja. sumpah aku x berniat pun. aku juz insan biasa yg x kn lari dr melakukan kesalahan. maaf kn aku tuk segala nya.

p/s: aku akn open blog aku ni. supaya if one day, aku dh xda korang leh teroka blog aku if korang rindu aku..
-semoga ALLAH masih beri kan aku waktu yg lama tuk aku terus hidup n nikmati kehidupan ni.. AMIN.....