ikot-ikot semut berapi

budak buncitt punyer belog

My photo
kuala terengganu, bandar seri begawan brunei, Brunei
bella mierra . nineteen . tinggi . comell . mata sepet . ramping . makan banyak . pelik . suka nangis . manja . sewel . gilerr . senget .

Friday, March 18, 2011

semuadahberakhir dan mulakanhidupbaru

hye pimploo :)
dah lame saya nak tulis benda ni tapi still tade KEKUATAN . alhamdulilah sekarang baru terbukak hati nak tulis apa yang terjadi . kalo sebelom nih saya kurang menulis sekarang saya cube puaskan hati semua orang tuk citer serba sedikit apa yang dah terjadi kebelakangan nih . saya tak tahu nak mula dari mana tapi insyaallah saya cube citer semua yang ada :)

buat masa sekarang saya SINGLE . nape ? emmm .. mungkin sebab saya TAK LAYAK tuk dicintai dan mencintai .... kot ? hahahaaa .. first love saya masa umo 13 tahun dan dia 14 tahun . huhh ! lama kn ? kami couple slama 5 tahun . 22 sept 2010 kami break sebab dia mintak macam tuh . mungkin atas sebab sebab tertentu yang saya mungkin jugak tak tahu dia buat kputusan na break. saya redha :')  walaupon saket tapi saya cube tuk bangun dan lupekan dia . masa mula mula memang susah sangat . tapi lame lame saya semakin paham . tu lah sebenarnya JODOH dan KETENTUAN . tipu kalo cakap saya langsung tak ingat dia kan ? 25JAM saya pikir dia walaupon masa tuh saya kuar dengan kawan , duk dengan family , atau contact dengan orang laen . sesaat pon saya tak penah lupe dia . nape ? tu lah namanya CINTA . selama dengan nya saya kenal erti sabar , setia , tanggungjawab , cinta , rindu , kasih sayang , jujur dan kepercayaan . oke korang mungkin pikir saya back up dia tapi percaya lah saya tak pernah jumpa lelaki seperti dia :)  lepas je break dia dan saya tak pernah contact sampai sekarang . nape ? sebab saya takot saya rampas kebahagiaan dia . diam diam saya still lagi amik berat sal dia . selau jugak bukak fb dia . tengok wall dia . tengok pic dia . saya tahu dia jugak masih rindukan saya macam saya rindukan dia . tapi EGO . yelah .. sebab dia terlampau EGO . perpisahan yang dia buat jugak sebenarnye tuk kebaikkan saya . kalo dulu saya tak dapat terima keputusan yang dia dah buat tapi sekarang saya mengerti tujuan dia . kadang kadang saya terpikir kenapa TUHAN pisahkan saya dengan dia . tapi saya tahu . mungkin TUHAN sengaja pisahkan kami tuk kami mengenal erti kehidupan sebenar :) .

saya mengaku saya cube BERCINTA lagi selepas perpisahan tu . tapi sayang cinta yang saya ada selepas tu TAK SAMA . tade sape pon yang tahu isi hati saya , apa keinginan saya , kehendak saya . perasaan saya di abaikan hingga saya sendiri tak sedar yang saya terLUKA . saya seperti bercinta dengan impian . impian yang tak kan pernah terjadi . saya cube bagi kasih sayang saya pada nya . tapi dia tak mngerti . saya cube bersikap jujur . tapi akhirnya saya dipersalahkan . tapelah .. sekali lagi saya ditimpa musibah . saya redha . luka ? saya memang terluka sangat . saya ingat dia dapat ubah hidup saya tapi hampa . tu cuma angan angan :(  dan saya semakin takot sekarang . takot untuk jatuh cinta lagi . saya tanak orang cintakan saya semata mata nak saya ikot cara hidup dia . saya dah banyak terluka selama nih . saya cume nak rase kebahagiaan . sedikit saje . tak banyak pon saya mintak tapi saya tak diberi peluang tuk rase kebahagiaan tu :'(  saya mengaku memang saya masih lagi sayangkan cinta pertama saya tapi tu tak bermaksud saya tak sayangkan dia . saya mintak dia paham tapi dia tanak . akhirnya saya di tinggalkan lagi :'(  kali ni cukup lah . saya tanak dilukai lagi . saya serik . bukan serik tuk bercinta tapi serik tuk dilukai lagi :')

dan sekarang .. semuanya kosong . saya sendirian lagi .

saya cube tuk bangun lagi . berdiri di kaki sendiri tanpa ada rase apa apa . hidup saya seperti maenan . tape lah . semua dah terjadi dan saya tak mampu nak ulang semula walaupon di beri peluang . cinta pertama saya dah saya lupakan . sepenuhnya . cinta kami dah berakhir dan saya tak perlu lagi tangisi nya . cukup apa yang saya dah lalui dulu . saya tak kan ulangi nya lagi . saya cuma bole memohon maaf sebab perasaan hati saya dah mati tuk kembali pada cinta pertama saya . apa yang terjadi semua berpunca dari kesilapan saya . saya akan cube mulakan hidup baru walaupon bersendirian . percayalah :)


*sumtimes when people decide to leave us for good , we have to let them .
no matter how much we dont want them to . 
there are some things dat are far beyond our control .
even if we have the strength to fight for them , we have to accept the COLD HARSH TRUTH *

the people dat we cant live without , can live without us .


No comments:

Post a Comment