ikot-ikot semut berapi

budak buncitt punyer belog

My photo
kuala terengganu, bandar seri begawan brunei, Brunei
bella mierra . nineteen . tinggi . comell . mata sepet . ramping . makan banyak . pelik . suka nangis . manja . sewel . gilerr . senget .

Wednesday, October 19, 2011

KAWAN dan SAHABAT .

Betul orang cakap yg we need something that we have to show our feel.aku skrang dh xprcaya kt sape2 dh.dulu aku ada kawan tapi semua maen tikam belakang.larat ke ari2 aku nak layan orang macam tu?sekali buat xpe r aku boleh tahan agi…tapi dh maen 2 3 kali buat benda sama plak,jwapan aku goodbye r.aku dah jumpa macam2 jenis orang dah.panjang pendek hitan putih gemuk kurus semua aku dah jumpa dah.biasa r adat berkawan tapi bak kata orang kawan tu kawan jugak tapi biar pandai jaga diri.entah r…hidup aku penuh dengan kenangan.dari kecik sampai besar aku hidup dengan kenangan dan memori je.
Bagi aku hidup ni satu kepuasan..bagi orang lain aku tak tahu r diorang pikir pe…tapi tu cuma kenyataan perasaan dari aku.hidup aku simple je..makan tidur tapi sesimple aku,aku penuh dengan kawan xkira lah kawan tu jahat taw baik.semua aku anggap kawan.hidup ni kalau kita xada kawan susah tau..dengan kawan kita boleh berkongsi suka duka kita.boleh menangis n ketawa sama2..tapi bukan senang nak cari kawan yang betul2 setia dengan kita.berkawan tu tak salah tapi apa yang salah ialah cara kita berkawan tu.sesetengah orang mungkin berkawan atas dasar rupa atau harta dan ada jugak sesetengah orang berkawan atas dasar nak ambik kesempatan..sebab tu lah sekarang kalau nak berkawan atas dasar keikhlasan hati betul2 susah nak cari.semua main mix n match je..mana yang rasa boleh buat kawan terus terima tak pernah nak pikir baik buruk kawan tu nanti.
Sejak dari tu aku sering bertukar kawan..tak kira lah laki ke perempuan ke..bagi aku tak ada salah nye kan kalau kita berkawan ramai..dari situ sedikit sebanyak aku dah mula kenal dengan perangai manusia yang di panggil KAWAN ni.aku dah pernah serik dalam persahabatan..perit pedih sakit sedih semua ada.Cuma aku tak mampu nak luahkan...tu pun gara2 insan yang bernama kawan.
Apa yang paling penting bagi aku adalah hidup aku dengan kawan..sebab tu lah aku sanggup buat apa saje untuk kawan.melepaskan seseorang yang kita sayang untuk insan yang bernama kawan walaupun hati cukup derita menanggung seksa adalah salah satu pengorbanan yang paling besar pernah aku buat…
Mungkin ada sesetengah orang anggap benda ni biasa je tapi bagi aku inilah perkara paling bodoh pernah aku buat.aku lebih rela hilang kekasih daripada hilang seorang kawan.pelik kan?emm…itulah aku.bagi sesiapa yang tak pernah mengenali aku mungkin akan pikir yang aku ni seorang yang sombong tapi sebenarnya aku hanya lah insan biasa je..
Dari mana silapnya kita berkawan adalah dari diri kita sendiri bukan dari orang lain.benda ni tak susah pun..kadang2 kita yang terlampau banyak pikir bukan2.cuba kalau kita piker yang semua orang di dunia ni adalah kawan kita,apa kita akan rasa?tentu lah hepi kan ada kawan ramai..dah tu?apa lagi yang kita perlukan??kenapa ada juga yang sanggup tikam kawan sendiri,sanggup menfitnah kawan dengan cerita yang langsung tak masuk akal??salah siapa bila semua benda ni terjadi??
Mencari seorang kawan yang betul2 setia ibarat mencari sebijik berlian di dalam serpihan kaca..berjaya atau tak tu semua terletak pada keupayaan seseorang untuk mencarinya.begitu juga kalau hal yang berkaitan dengan cinta.cinta yang suci hanya hadir apabila kita menemui seseorang yang dapat menambat hati kita,dapat mengajar kita,dapat mencintai kita SEPENUH HATI.
Mencuba untuk melupakan seseorang yang kita sayang adalah satu perkara yang paling menyakitkan tetapi mencintai seseorang tanpa pengetahuan nya adalah satu perkara yang paling menyedihkan..sakit dan pedih nya tidak terkira.lukanya begitu mendalam..walaupun diubati namun luka itu tetap ada..hidup tanpa teman ibarat lampu tanpa suis..walaupun lilin ada namun lampu tetap penting..tanpa lampu kita hidup dalam kegelapan..tanpa cahaya yang terang..lilin Cuma hadir ketika lampu tidak memancarkan cahaya nya..namun cahaya lilin tidak seterang lampu..ianya malap dan mungkin akan padam bila2 masa..namun lampu,selagi adanya suis selagi itulah ianya akan terus bercahaya..
Cinta tak kenal paras rupa..tak kenal harta..tak kenal umur..tak kenal pangkat..namun cinta itu kejam.hadir hanya untuk membutakan mata kita..bukan untuk membahagiakan kita.membina impian untuk bersama seseorang yang amat kita cintai adalah perkara yang paling romantic namun bermimpi untuk bersama2 nya adalah perkara yang paling bodoh pernah kita lakukan.cinta tak hadir lau kita xcari..tp masalahnya kita nak cari kat aner cinta ni??bukan nye senang2 ada kat tepi jalan tau bawah pokok..walau macam mana sekalipun kita tetap kena cari jugak..tapi nak cari cinta sejati ni bukan senang tau..perlukan banyak kesabaran dan ketekunan hati..lau x,xkan jumpa.
Orang cakap cinta itu buta.betul ke??tapi bagi aku cinta tu sebenarnya xbuta..orang yang bercinta tu lah yang buta sebenarnya..buta dalam menilai erti cinta yang sebenarnya.dalam hati dan kehidupan seseorang,cinta ni xdapat dipaksa..sebab cinta datang dengan sendiri..hati dan perasaan orang ni kita xdapat beli dengan duit atau maruah kita..sebab maruah dan cinta tak ada nilai harganya nak di bandingkan dengan duit..
Kenapa manusia ni perlukan cinta?xboleh ke kalau hidup tanpa cinta je?betul ke cinta itu indah? 

No comments:

Post a Comment